سال انتشار: ۱۳۹۰

محل انتشار: چهارمین کنفرانس کسب و کار بیمه

تعداد صفحات: ۲۰

نویسنده(ها):

بهروز اسدنژاد – رئیس اداره کل هماهنگی شعب بیمه ایران مدرس علوم بیمه دردانشکده علوم اقتصادی
نادیا حسینعلی زاده شلمانی – کارشناس ارشد علوم اقتصادی

چکیده:

بیمه عمر یکی از مهمترین انواع پوششهای بیمه است که متاسفانه هنوز ماهیت آن بین عموم مردم مشخص نشده است صنعت بیمه کشورما هنوز نتوانسته است رسالت خود را در رشد و گسترش فروش بیمه های عمر به انجام برساند به همین دلیل این بیمه نامه هنوزدر سبد مصرفی خانوارها به عنوان یک نیاز به وجود نیامده است صنعت بیمه درایران علیرغم اینکه بیش از ۷ دهه قدمت دارد و تلاشهای زیادی جهت توسعه آن صورت گرفته است هنوز ج ایگاه مناسبی ندارد و عرضه گسترده بیمه های عمر بمنظور ارتقا و بهبود سطح رفاه اجتماعی انگونه که شایسته است با توجه به وجود ظرفیت ها و قابلیت های گسترده درکشور با موانع بسیاری روبرو می باشد دراین مقاله سعی شده ضمن توضیح اجمالی برمفاهیم بازاریابی و فروش بیمه عوامل کلیدی و همچنین راهکارهایی جهت فروش بیمه های عمر ارایه شود.