سال انتشار: ۱۳۹۰

محل انتشار: نخستین همایش ملی تولید و فرآوری خربزه

تعداد صفحات: ۴

نویسنده(ها):

مجتبی خسروی – دانشکده ریاضیدانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان

چکیده:

دراین طرح جهت بازاریابی محصولات کشاورزی به ویژه خربزه دو روش ارایه شده است روش اول که روشی سنتی است مبتنی بر عوامل فیزیکی می باشد که این محصول را از تولیدکننده کشاورزی به دست مصرف کننده می رساند مراحل اصلی دراین روش شامل جمع آوری انتقال ذخیره و نگهداری و در نهایت فروش محصول به وسیله تولید کننده است روش دوم شامل یکی از مکانیزم های قیمت گذاری بازار است که اشاره به مکانیزم هایی دارد که تعیین قیمت محصولات کشاورزی موثر بوده و به این ترتیب کشاورزان قادر خواهند بود قیمتهای قابل قبولی را برای محصولات خود ارایه دهند معمولا تاثیر گذاری برروی قیمت محصولات برای تولید کننده سخت ودشوار است و وی مجبور به پذیرش قیمت پیشنهادی می باشد. بنابراین ایجاد تعاونی ها و اتحادیه های کشاورزی که جمع زیادی از تولید کنندگان و کشاورزان زیرمجموعه آنها هستند می تواند باعث هماهنگی بین کشاورزان و درنتیجه کنترل قیمت ها شود.