سال انتشار: ۱۳۹۰

محل انتشار: همایش گردشگری و توسعه پایدار

تعداد صفحات: ۱۹

نویسنده(ها):

حسین وظیفه دوست – استاد یار دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تهران
نورالهدی پور عباس – دانشجوی دکترا DBA دانشگاه SMC سوئیس
بهاره برهانی یزدی – کارشناسی ارشد مدیریت تجارت الکترونیک

چکیده:

در تجارت الکترونیک،مسئله حفظ مشتری از اهمیت فوق العادهای برخوردار میباشد.حفظ مشتری آنلاین مزایای زیادی دارد، اما هزینه بدست آوردن مشتری آنلاین نیز به همان ترتیب زیاد می باشد . بنابراین جذب مشتری به همراه ایجاد حس اعتماد و وفاداری او ارزش والایی را در پی خواهد داشت . یک مشتری راضی و وفادار ، به صورت کاملا خود جوش و بدون صرف کوچکترین هزینه ای تبدیل به یک عامل تبلیغاتی کاملا موثر خواهد گردید، که بدون هیچ چشم داشتی ، مشتریان بالقوه جدیدی را ایجاد خواهد کرد.ما در این مقاله به دنبال یافتن نقش عوامل مؤثر بر افزایش وفاداری اینترنتیe-loyalty در توریسم ورودی به مشهد می باشیم. برای پاسخگویی به این سئوال به شش عامل تاثیر گذار پیش بینی و بر مبنای روش تصادفی از توریسم ورودی یک تحقیق توصیفی و همبستگی به عمل آمد. در نتیجه این پژوهش مشخص شد، خصوصیات مورد توجه توریست، روش های جذب توریست، عوامل مؤثر بر وفاداری، رضایتمندی مشتریان، علاقه به مراجعه مجدداز عوامل موثر بر افزایش وفاداری اینترنتی در مشهد می باشد.