سال انتشار: ۱۳۹۱

محل انتشار: اولین همایش ملی مدیریت و کارآفرینی

تعداد صفحات: ۱۲

نویسنده(ها):

محمد عبدالشاه – عضو هیات علمی و مدیر گروه دانشگاه آزاد سمنان
محمدرضا کلانتری ثقفی – دانشجوی کارشناسی مهندسی صنایع دانشگاه آزاد سمنان
مهدی کربلائی اسماعیلی – دانشجوی کارشناسی مهندسی صنایع دانشگاه آزاد سمنان
سیدجمشید بهرامی – دانشجوی کارشناسی مهندسی صنایع دانشگاه آزاد سمنان

چکیده:

واژه کارآفرینی ریشه ای فرانسوی دارد و بهمعنی متعهدشدن ودراصطلاح شروع یک فعالیت اقتصادی جدید است کارآفرینی مقوله ی پراهمیتی است که بسیاری ازکشورهای توسعه یافته و درحال توسعه توجه جدی به آن مبذول داشته و میدارندبطوریکه براساس بیانیه جهانی کارآفرینی یک همبستگی قوی میان رشد اقتصادملی و سطح فعالیت کارافرینانه ملی و سازمانی وجود دارد درکشور ما ایران باتوجه به اماربالای بیکاری اهمیت کارآفرینی بیش ازپیش احساس شده و ضرورت پیاده سازی آن اهمیت بسیاری پیدا کرده است خوشبختانه درسال های اخیر باتوجه بیشتر مراکز اموزشی به کارافرینی و برگزاری سمینارهای علمی توسعه کارافرینی با سرعت بیشتری به سمت جلو درحرکت است دراین مقاله ارایه تعاریف و تاریخچه کارافرینی به شرح مدلهای طراحی شده توسط محققان پیشین پرداخته و بررسی مختصری دراین مورد انجام شده است.