سال انتشار: ۱۳۹۰

محل انتشار: اولین کنفرانس ملی دانش پژوهان کامپیوتر و فناوری اطلاعات

تعداد صفحات: ۸

نویسنده(ها):

فربود میرزایی – دانشگاه شیراز – گروه فناوری اطلاعات

چکیده:

جهت خرید کالا در یک حراجی اینترنتی کاربر بایستی در سایتهای حراجی کالا را جستجو کند . برای پیشنهاد قیمت خریدار باید مکررا به سایت حراجی رفته و وضعیت قیمت ها راببیند. همچنین برای بهترین خرید ، خریدار باید احتمال بالای بنده شدن را داشته باشد که با فاکتورهایی که مهمترین آن ارایه پیشنهای بالاتر از دیگران است محقق می شود و نیز خریدار باید مطمئن شود قیمت پرداختی برای خرید ، بالاتر از ارزش واقعی نبودهاین اطمینان با رفتن به حراجی های مختلف و مقایسه قیمت آنها ایجاد می شود. قیمتها در حراجی ها تابع زمان هستند و متغیر تصمیم گیری بلادرنگ در مورد قیمت کاایی خاص برای کاربر انسانی سخت است. این مقاله بر آنست که روشی سریع و سیستماتیک را برای قیمت گذاری یک کالا ارایه نماید . پیشنها ما یک سیستم عامل حراجی با استفاده از یک عامل سیار مشارکتی است که میان خردیار و فروشنده به عنوان وسط عمل کرده و یک پروسه قیمت گذاری غیر همزمان و خودکار را اجرا کند. بررسیها نشان داده است که این روش در مقایسه با عامل های حراجی دیگر ، بیشتر توانسته است بار شبکه را کاهش داده و قیمت های ارضا کننده تری بای خریداران و فروشندگان پیشنهاد دهد.