سال انتشار: ۱۳۹۱

محل انتشار: همایش منطقه ای علوم کامپیوتر، مهندسی کامپیورتر و فناوری اطلاعات

تعداد صفحات: ۷

نویسنده(ها):

مرضیه ابراهیم خانی – دانشکده کامپیوتر و مهندسی فناوری اطلاعات دانشگاه صنعتی شاهرود
حامد رحیم اف – دانشکده کامپیوتر و مهندسی فناوری اطلاعات دانشگاه صنعتی شاهرود
محمد مهدی جلالی – دانشکده کامپیوتر و مهندسی فناوری اطلاعات دانشگاه صنعتی شاهرود

چکیده:

یکی از شبکه‌های موجود در دنیای اینترنت می‌باشد که با ایجاد دنیای مجازی منحصربه‌فرد راه جدیدی را برای تجارت الکترونیکی در زمینه‌های گوناگون تبلیغاتی، سرمایه‌گذاری، خرید و فروش و ارائه محصولات باز کرده است . یکی از بارزترین ویژگی‌های این شبکه مجازی ایجاد کسب و کار به شیوه جدیدی است که شاید کمتر فضایی قابلیت انجام چنین فعالیتی را داشته باشد. هم‌اکنون در شبکه SL گستره وسیعی از مشاغل را می‌توان یافت که با تأسیس دفاتر خود فعالیت اقتصادی مجازی روی آورده‌اند. اما بد گشت و گذار در شبکه SL می‌توان جای خالی یک سازمان یا شرکت مجازی ایرانی را احساس کرد. در این مقاله ضمن بررسی فناوری SL و تجارت باید در آن برای پررنگ‌تر شدن نام سازمان‌های ایرانی سعی شده است تا موانع بر سر راه این شرکت‌ها به منظور ایجاد سازمان‌های مجازی در شبکه SL مشخص شود و در نهایت راهکاری برای رسیدن به این مهم ارائه گردد Second Life