سال انتشار: ۱۳۹۰

محل انتشار: اولین همایش ملی آموزش در ایران ۱۴۰۴

تعداد صفحات: ۷

نویسنده(ها):

شقایق شریف پور – داشجوی کارشناسی ارشد آموزش ریاضی دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی و دبیر ر

چکیده:

با توجه به این که ارزش اعتماد به نفس از استعداد ذاتی ، توانایی و هوش نیز بیشتر است.لذا برای ایجاد اعتماد به نفس در دانش آموزان و علاقه به مطالعه دانش آموزان به خلق اثری جدید برای تولید اعتماد به نفس در خودشان دعوت شدند ، لذا از جلد کتاب شروع کرده و به دانش آموزان پیشنهاد داده شد که با مطالعه ی دقیق کتاب این تحقیق را انجام دهند : « اگر به جای نویسنده ی کتاب ریاضی بودید چه جلدی برای کتاب خود طراحی می کردید؟» و قرار شد دانش آموزان بعد از یک هفته مطالعه ی کتاب طرحی برای جلد کتاب خود ارائه دهند و در این راستا می توانستند با دبیر هنر خود نیز مشورت کنند.بعد از طراحی جلد روحیه ی دانش آموزان بسیار بهتر شد و با آرامش در کلاس به سوالات پاسخ می دادند و درس را بهتر یاد می گرفتند چرا که اعتماد به نفس پیدا کرده بودند که حتی خودشان نویسنده ی کتاب شده و برای کتاب خود به سلیقه ی خودشان جلد طراحی کرده بودند.البته ناکفته نماند که همه ی دانش آموزان برای جلد کتاب خود از درس ریاضی کمک نگرفته بودند، برخی از آنان نقاشی های برای جلد طراحی کرده بودند که به عقاید آنها نیز احترام گذاشتم ، همین تلنگر برایشان کافی بود که جلدی را خلق کرده بودند و این که آنها احساس می کردند خودشان در طراحی جلد کتابشان سهیم هستند.