سال انتشار: ۱۳۸۹

محل انتشار: اولین کنفرانس بین المللی مدیریت و نوآوری

تعداد صفحات: ۹

نویسنده(ها):

رضا داودی – دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت کارآفرینی گرایش کسب و کار جدید
رؤیا ناصری – کارشناسی ارشد مدیریت تکنولوژی

چکیده:

امروزه وقتی صحبت از کسب و کار به میان می‌آید اولین موضوعی که شاید در ذهن خیلی از افراد متبادر می‌شود، کسب درآمد و سود است. این دیدگاه که عموما دیدگاه مسلط در جامعه فعلی هم است، هدف کسب و کار را صرفا سود‌آوری می داند و عمدتا بر قواعد عملگرایانه‌ای که برای دستیابی به سود کمک می‌کنند، تکیه دارد. البته دیدگاههای دیگری نیز وجود دارند که در آنها اهداف و قواعد حاکم بر کسب و کار متفاوت است. اما آیا واقعا فعالیت‌هایی که در آنها ارزش‌های اخلاقی رعایت می شوند صرفا از نوع خیریه هستند. از دیدگاه اسلام، کسب و کار حلال نه تنها یک ارزش محسوب می‌شود بلکه یک معیار اخلاقی است و اصول و ارزش‌های اخلاقی در آن کاملا رعایت شده است.