سال انتشار: ۱۳۹۰

محل انتشار: اولین همایش مدیریت و توسعه گردشگری, چالشها و راهکارها

تعداد صفحات: ۱۰

نویسنده(ها):

حمید ایوبی یزدی – کارشناس ارشد مدیریت جهانگردی_گرایش بازار یابی
مرتضی بذر افشان – دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت جهانگردی_گرایش برنامه ریزی توسعه

چکیده:

برند سازی مقصد گردشگری به معنی چگونگی ادراک ذهنی مصرف کنندگان از یک مقصد گردشگری است.برند سازی یک مفصد گردشگری تنها در مورد ایجاد یک لوگو یا شعار نیست بلکه در مورد بدست آوردن عناصر متمایزی از مقصد در قالب برند و چگونگی ارتباط این عناصر از طریق اجزا برند است:این اجزا عبارتند از هویت،جوهره،شخصیت،تصویر،مشخصه و فرهنگ،مدیریت این اجزا جهت ایجاد جایگاهی منحصر به فرد از برند مقصد گردشگری در ذهن مصرف کننده را اصطلاحا جایگاه یابی برند می نامند.برند مقصد گردشگری می تواند از طریق ایجاد محصولی جدید در چارچوبی یکسان میتوانند در نقش اهرمی عمل کند که موجب افزایش مشتری محوری و برند سازی با هم می شود.با افزایش مستمر استفاده از اینترنت در بین گردشگران،برند سازی آنلاین یکی از مسائل مهم به شمار می رود.