سال انتشار: ۱۳۹۰

محل انتشار: همایش منطقه ای روانشناسی و علوم تربیتی

تعداد صفحات: ۴

نویسنده(ها):

نادیا یزدیان – کارشناسی ارشد روانشناسی تربیتی

چکیده:

تکنولوژی آموزشی و رسانه های مورد استفاده دراین دوره با گذشته متفاوت است امروزه دانش اموزان دردنیای شنیداری و دیداری و جنبشی متولد می شوند بنا براین تلاش برای آموزش آنان با بهره گیری از روشها و رسانه های آموزشی دوره ی گذشته بی نتیجه خواهد بود یا نتیجه چندانی به همراه نخواهد داشت معلمان باید درباره تکنولوژی و رسانه های نوین آموزشی اطلاع کافی داشته باشند و با نگرشی مثبت نیز با آن برخورد کنند طی سالهای اخیر توجه بسیاری به بهره گیری از رسانه های نوین درامر اموزش شده است رسانه های جدید با فراهم آوردن فرصت های مناسب برای تشخیص استعداد ها و علایق شخصی فراگیران به بهبود نظام اموزشی کمک شایانی می کنند مشتاقی و همکاران ۱۳۸۷ وسایل آموزشی به کلیه تجهیزات و امکاناتی اطلاق می شود که می توانند درمحیط اموزیش شرایطی را بهوجود آورند که یادگیری سریع تر آسان تر بهتر بادوام تر و موثرتر صورت گیرد شعبانی ۱۳۸۶ باتوه به تاثیر استفاده مطلوب از وسایل کمک آموزشی درثبات و استحکام آموخته ها هدف از نگارش مقاله آشنایی با مزایا و انواع رسانه و وسایل کمک آموزشی بود چرا که به کارگیری آنها از نظر هماهنگ سازی آموزش نظری و عملی و سوق دادن فراگیران به یادگیری معنی دار از اهمیت ویژه ای برخوردار است.