سال انتشار: ۱۳۹۴
محل انتشار: کنفرانس ملی مهندسی معماری، عمران و توسعه کالبدی
تعداد صفحات: ۹
نویسنده(ها):
هادی محمدی – دانش آموخته کارشناسی ارشد عمران – راه و ترابری ، دانشگاه آزاد اهر
سیدسجاد عرب زاده – دانشجوی کارشناسی ارشد عمران – زلزله ، دانشگاه تبریز

چکیده:
در طی قرنهای متمادی محققین بسیاری اقدام به ارائه رو شهای موثر و مناسب در کنترل کیفیت تراکم در زیرسازی بزرگراه ها نموده اند. اطمینان از کیفیت در پروژه راهسازی که شامل هزینه های طراحی، ساخت،نگهداری، تعمیر و بازسازی مجدد می باشد، نقش مهمی را در اقتصاد کشور و ممانعت از افزایش جریان ترافیکبر عهده دارد. فرایند تراکم در زیر سازی راه از اهمیت بالایی برخوردار است. زمان بر بودن اندازه گیری نقطه ایمیزان تراکم در خلال فرآیند زیرسازی راه و عدم دقت کافی در بیان کیفیت باعث کاهش راندمان عملیاتیگردیده است. در این مطالعه به بررسی مزایا ، نتایج و عملکرد چشمگیر تکنولوژی تراکم هوشمند در توسعه راهو افزایش راندمان تراکم خاک پرداخته شده است.