سال انتشار: ۱۳۹۱

محل انتشار: چهارمین کنفرانس ملی تحلیل پوششی دادها

تعداد صفحات: ۴

نویسنده(ها):

پژمان سلیمانپور – دانشگاه اصفهان، گروه مدیریت، اصفهان، ایران
دینا بلندی – دانشگاه اصفهان، گروه مدیریت،اصفهان، ایران
سجاد شول – دانشگاه اصفهان، گروه مدیریت، اصفهان، ایران

چکیده:

مفهوم رضایت و وفاداری مشتریان در سالهای اخیر توجهات بسیاری را به سمت خود جلب کرده است.دستیابی به سطح بالای رضایت مشتری منجر به قدرت رقابتی بیشتر و در نتیجه افزایش سهم بازار و سود دهی شرکت می شود. در این پژوهش با استفاده از روش تحلیل پوششی داده ها کارایی برند های تلفن همراه از نظر دستیابی به رضایت و وفاداری مشتری در شهرستان اصفهان مورد بررسی قرار گرفته است. با انجام مطالعه بر روی ۲۵۱ کاربرتلفن همراه نتایج نشان دهنده این است که از میان پنج برند فعال نوکیا بیشترین کارایی را داشته و پس ازآن سامسونگ، سونی اریکسون، ، ال جی و جی ال ایکس دررتبه های بعدی قرار گرفته اند.