مقاله انتخاب استراتژی بازاریابی با استفاده از ترکیب روش های تصمیم گیری ANP و TOPSIS (مورد مطالعه هتل های ممتاز و عادی مراکز استان های خوزستان، تهران، اصفهان) که چکیده‌ی آن در زیر آورده شده است، در بهار ۱۳۹۱ در مطالعات کمی در مدیریت از صفحه ۹۹ تا ۱۱۲ منتشر شده است.
نام: انتخاب استراتژی بازاریابی با استفاده از ترکیب روش های تصمیم گیری ANP و TOPSIS (مورد مطالعه هتل های ممتاز و عادی مراکز استان های خوزستان، تهران، اصفهان)
این مقاله دارای ۱۴ صفحه می‌باشد، که برای تهیه‌ی آن می‌توانید بر روی گزینه‌ی خرید مقاله کلیک کنید.
کلمات مرتبط / کلیدی:
مقاله MCDM ،ANP ،TOPSIS
مقاله استراتژی بازاریابی

نویسنده(ها):
جناب آقای / سرکار خانم: حاجی پور بهمن
جناب آقای / سرکار خانم: مومنی منصور
جناب آقای / سرکار خانم: قاسمی زهرا

چکیده و خلاصه‌ای از مقاله:
هدف این پژوهش انتخاب استراتژی بازاریابی با استفاده از ترکیب روش های تصمیم گیری ANP و TOPSIS با استفاده از یک الگوریتم پنج مرحله ای در هتل های ممتاز و عادی مراکز استان های خوزستان، تهران و اصفهان می باشد. ابتدا با استفاده از تکنیک فرایند تحلیل شبکه ای، اوزان مرتبط با چندین شاخص، ارزیابی و مشخص می گردند و در ادامه با استفاده از رویکرد تاپسیس به اولویت بندی استراتژی بازاریابی می پردازد. در این تحقیق از استراتژی های بازاریابی رقابتی ارائه شده توسط پورتر یعنی رهبری هزینه، تمایز و تمرکز بهره گرفته شده است. معیارهای ارائه شده توسط هولی یعنی قابلیت های ارتباط با مشتری (CLS)، قابلیت های مدیریتی (MC)، قابلیت های نوین بازار (MIC)، دارائی های منابع انسانی (HRA) و دارائی های شهرت (RA) نیز به عنوان شاخص های این تحقیق انتخاب شده اند. ساختار پیشنهاد شده به سادگی قابل درک بوده و می تواند برای تعیین مناسب ترین استراتژی بازاریابی، توسط کارشناسان در صنعت هتلداری و یا دیگر صنایع به کار گرفته شود. پس از انجام مقایسات زوجی و تجزیه و تحلیل داده ها با رویکرد ANP در نرم افزار SUPER DECISIONS و رویکرد TOPSIS، شاخص دارایی های منابع انسانی (HRA) و استراتژی تمایز (DS) در بالاترین اولویت قرار داشتند.