سال انتشار: ۱۳۹۰

محل انتشار: اولین همایش منطقه ای رویکردهای نوین در مهندسی کامپیوتر و فناوری اطلاعات

تعداد صفحات: ۵

نویسنده(ها):

زهره نصیری – کارشناس ارشدمهندسی مکاترونیک
کامبیز کلهر – کارشناس ارشد سنجش و اندازه گیری دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی

چکیده:

در دنیای متحول کنونی تربیت و اموزش مداوم کودکان ناشنوا در اموزش و پرورش دارای اهمیت و جایگاه خاصی است پرداختن به اموزش این افراد با برنامه ریزی های دقیق و حساب شده می تواند باعث اثربخشی و افزایش کارایی این قشر از جامعه گردد از انجایی که ناشنوایان هم به عنوان گروهی از افراد جامعه حق اموزش و پیشرفت دارند بهره گیری ازفناوری اطلاعات و ارتباطات در اموزش این گروه می تواند بسیاری از موانع و مشکلات شیوه اموزش سنتی را برطرف نماید. درحقیقت می توان با فراهم کردن امکانات تجهیزات و زیرساختهای مورد نیاز دوره های اموزش مجازی و الکترونیکی را برقرار نمود تا ناشنوایان در هر زمان و هر مکان به برنامه های اموزشی و منابع اطلاعاتی دسترسی داشته باشند و فرصتهای لازم برای ارتقا دانش و کسب مهارتهای جدید برای انان فراهم گردد.