سال انتشار: ۱۳۹۱

محل انتشار: هشتمین کنفرانس توسعه منابع انسانی

تعداد صفحات: ۱۵

نویسنده(ها):

مهتا جودزاده – دانشجوی کارشناسی ارشد رشته مدیریت دانشگاه شهید چمران اهواز
عبدالمحمد مهدوی – دکترای تخصصی مدیریت سیستم ها استادیار گروه مدیریت دانشگاه الزهرا (س) رئ

چکیده:

معنویت، ارزش ها و اخلاق از ارکان مهم زندگی بشری می باشند. با رشد جمعیت و فعالیت افراد در سازمان ها جهت تولید کالا و خدمت و به دنبال آن ایجاد شدن روابط پیچیده انسانی و اداری، لزوم توجه به اخلاقیات در کار دو چندان می شود. به عنوان یک اصل، اعتماد عمومی در کسب و کار هسته مرکزی ارتباطات است و این مهم در سایه داشتن معنویت و اخلاق حرفهای امکان پذیر است، چیزی که عدم رعایت آن امروزه، مشکلات زیادی را برای سازمانها و معاملات بازرگانی بوجود آورده است. با توجه به اهمیت موضوع، مقاله حاضر به بررسی الگوها و راهکارهای توسعه و ترویج معنویت، ارزش ها و اخلاق حرفه ای در سازمان های بازرگانی پرداخته است. داده ها از طریق مطالعات و سیع کتابخانه ای جمع آوری شده و با روش تحلیل محتوا، مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. نتایج تجزیه و تحلیل نشان داد که توجه به معنویت و اخلاق در کار می تواند موجب بهبود بهره وری، ارتقاء شاخص های مالی و افزایش عملکرد سازمان ها شود.