سال انتشار: ۱۳۸۹

محل انتشار: شانزدهمین کنفرانس بین المللی سالانه انجمن کامپیوتر ایران

تعداد صفحات: ۶

نویسنده(ها):

علی نورالله – دانشکده برق،رایانه و فناوری اطلاعات،دانشگاه آزاد اسلامی قزوین و دا
راحله اله وردی – دانشکده برق،رایانه و فناوری اطلاعات،دانشگاه آزاد اسلامی قزوین،قزو
سمیرا حسینی – دانشکده برق،رایانه و فناوری اطلاعات،دانشگاه آزاد اسلامی قزوین،قزو

چکیده:

تولید چندضلعی ساده تصادفی از جمله مسائل مطرح در هندسه محاسباتی می باشد اینم ساله در بررسی صحت عملکرد الگوریتم ها و نیز در زمینه های مختلف گرافیک کامپیوتری نظیر خلق تصاویر پدیده های طبیعی تصادفی مانند پدیده ابرو سطح زمین بطور گسترده ای مورد استفاده قرارمیگیرد دراین مقاله یک الگوریتم جدید برای تولید چندضلعی ساده تصادفی از یک مجموعه نقاط تصادفی واقع برصفحه ارایه شده است دراین الگوریتم ابتدا لایه های محدب نقاط تولید می شوند و سپس با استفاده از این لایه ها و برخی خواص موجود در آنها یک چندضلعی ازنقاط تولید می گردد پیچیدگی زمانی این الگوریتم از مرتبه O(nlogn می باشد که نشان میدهد این الگوریتم از نظر زمانی دروضعیت بهینه قرار دارد ازآنجا که زمان اجزا دربرخی از کاربردهای بلادرنگ نظیر بازیهای رایانه ای از اهمیت بالایی برخوردار است این الگوریتم می توانددرانی گونه موارد بسیار مفید واقع شود.