سال انتشار: ۱۳۸۹

محل انتشار: اولین کنفرانس ملی محاسبات نرم و فن آوری اطلاعات

تعداد صفحات: ۸

نویسنده(ها):

گیلدا مرادی داخل – مرکز تحقیقات مکاترونیک- دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین
مهرگان مهدوی – گروه مهندسی کامپیوتر – دانشگاه گیلان

چکیده:

سیستم های توصیه گر برای حل مشکل سربار اطلاعاتی در اینترنت به وجود آمده اند و امروزه از ابزار مهم تجارت الکترونیک به شمار می روند.این سیستم ها با ایجاد پیشنهادات مناسب برای خرید , باعث فروش بیشتر و جلب رضایت شمتری از خرید اینترنتی می شوند.یک سیستم توصیه گر در یک فروشگاه الکترونیک می تواند نقش یک فروشنده ی ماهر را داشته باشد و باعث رونق گرفتن بازار خرید شود.این مقاله مروری بر سیستم های توصیه گر و انواع الگوریتم های آن دارد و مقایسه ای بین روش های متفاوت پیاده سازی سیستم های توصیه گر انجام می دهد , مزایا و معایب هر روش را در این مقایسه بیان می کند.