سال انتشار: ۱۳۹۱

محل انتشار: دومین همایش ملی کامپیوتر، برق و فن آوری اطلاعات

تعداد صفحات: ۶

نویسنده(ها):

محمد رحمتی – دانشگاه آزاد اسلامی واحدزاهدشهر
زهره فولادپیکرحقیقی – مرکز آموزش علمی کاربردی صنایع مخابراتی راه دور ایران شیراز

چکیده:

یکی ازموضوع های مهمدرعرصه تجارت الکترونیک مساله رعایت قانون حق کپی محصولات دیجیتالی است واترمارکینگ دیجیتال یکی از روشهایی استکه برای حل این مساله ارایه شده است و نسبت به روشهایی مانند رمزنگاری که درحال حاضر برای رفع این مشکل استفاده می شود از امنیت بیشتری برخوردار است درمقاله حاضر الگویی برای واترمارکینگ تصاویردیجیتال رنگی درحوزه تبدیل ارایه می گردد که برمبنای تبدیل موجک گسسته و والش هادامارد می باشد تصویر رنگی با استفاده از فضای رنگی YCbCr به سه مولفه رنگی تجزیه می گردد و واترمارک درمولفه رنگی Cb تصویر ذخیره شده کیفیت غیرقابل رویت بودن مقاومت و امنیت آن بدست می آید.