سال انتشار: ۱۳۹۰

محل انتشار: چهاردهمین کنفرانس دانشجویی مهندسی برق ایران

تعداد صفحات: ۶

نویسنده(ها):

بهزاد بیات – دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد
امین رجبی – دانشگاه آزاد اسلامی واحد تیران
نوید لطفی زاده – دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد
فرشاد مقرب طهرانی – موسسه آموزش عالی نقش جهان

چکیده:

امروزه با توجه به آلودگی های ناشی از خودروها و محدودیت های سوخت فسیلی، کارخانه های خودروسازی گام مهمی در مقابله با این امر برداشته اند که از جمله آنها می توان به خودروهای هیبریدیHybrid Vehicle تکنولوژی پیل سوختیFuel Cell) موتورهای با پاشش مستقیم بنزینی GDI) موتورهای HCCI و خودروهای دو گانه سوز Bifuel) اشاره کرد. افزایش مصرف سوخت های فسیلی و کاهش ذخایر نفتی جهان قیمت این سوخت را در جهان افزایش داد. در نتیجه آلودگی هوای ناشی از این سوخت ها هم بیشتر شد. در این مقاله ساختار و نحوه طراحی یک خودرو دورگه الکتریکی با موتور القایی بررسی شده است. وجود موتور الکتریکی، آلودگی سیستم محرکه را کم کرده و همچنین راندمان کلی سیستم را بهبود می بخشد. موتورهای القایی AC عمومی ترین موتورهایی هستند که در سامانه های کنترل حرکت صنعتی استفاده می شوند.طراحی ساده و مستحکم , قیمت ارزان , هزینه نگه داری پایین و اتصال آسان و کامل به یک منبع نیروی AC امتیازات اصلی موتورهای القایی AC هستند.در این مقاله با مدل کردن استاتیکی یک موتور القایی به همراه اجزاء دیگر خودرو عملکرد استاتیکی موتور مورد بررسی قرار میگیرد.