سال انتشار: ۱۳۹۰

محل انتشار: همایش ملی سازه، راه، معماری

تعداد صفحات: ۱۶

نویسنده(ها):

اسماعیل معصومی – مدرس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهین شهر
مریم مرادی – مدرس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهین شهر
امیررضا مدرس نیا – دانشجوی کارشناسی ارشد عمران

چکیده:

عدم باربری در برابر بارهای دینامیکی و تنش های موضعی ناشی از انفجار باعث گردیده که بتن نتواند به خوبی دربرابر صدمات متصوره مقاومت نمایند. وزن مخصوص بالا، ضعف در حمل بارهای کششی و شکل پذیری نسبتا کم از دیگر معایب سازه های بتنی می باشد. این ترکیب معایب و محاسن، محققین را بر آن می دارد تا در کاربردهای ویژه در جهت بهینه کردن خصوصیات بتن با استفاده از روش ها و مواد اضاف کوشا باشند . از جمله جهت کاهش وزن تکنیک های هوادهی و بتن سبک و یا بتن با پوزولن به بازار ارائه گردیده است. برای کاهش عیب شکل پذیری و کشش، در سالهای اخیر استفاده از انواع الیاف در بتن توسعه چشم گیری یافته است. که در این مقاله به کارائی این روش پرداخته می شود. و سعی شده بعضی از کارکردهای آن ارائه گردد و با ترکیب براده های آهن ارائه دهنده افزایش باربری دینامیکی بوده ایم