سال انتشار: ۱۳۹۰

محل انتشار: چهارمین کنفرانس کسب و کار بیمه

تعداد صفحات: ۲۰

نویسنده(ها):

مهناز ربیعی – استادیار دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب
میلاد صارم صفاری – کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب

چکیده:

امروزه یکی از شاخصهای توسعهیافتگی گشترش هرچه بیشتر صنعت بیمه درمیان جوامع است دراین میان توجه به وضعیت سود شرکت های بیمه از اهمیت بسیاری برخوردار می باشد برای افزایش سود شرکت های بیمه باید تعرفه خدمات خود را به نحوی تعیین نمایند که برای همه افراد بخصوص افراد با ریسک پایین هم جذاب باشد زیرا با خروج افراد با ریسک پایین از بازار شرکت های بیمه متضرر می شوند و اقدام به بالا بردن تعرفه های خود می نمایند دراین بین بالا رفتن تعرفه ها موجب خروج بیشتر افراد با ریسک پایین از بازار می شود بطوریکه پس از مدتی تمامی مشتریان شرکت های بیمه را افزاد با ریسک بالا تشکیل میدهند که این مساله درنهایت به ورشکستی شرکت های بیمه می انجامد دراین پژوهش با استفاده از اطلاعات بیمه مرکزی دررابطه با بیمه بدنه اتومبیل درنه ماه اول سال ۸۹ وقاعده تصمیم بیزین سود شرکت های بیمه محاسبه می شود علاوه برمحاسبه سود به تفکیک شرایط مختلف ضریب عادله ای نیز برای حق بیمه به تفکیک جنسیت قیمت اتومبیل و میزان کارکرد اتومبیل ارایه می شود.