سال انتشار: ۱۳۹۰

محل انتشار: نخستین کنفرانس ملی انرژی، فناوریهای خودرو، توسعه پایدار

تعداد صفحات: ۵

نویسنده(ها):

حمیدرضا زاهدی – دانشجوی کارشناسی ارشد مکانیک دانشگاه ژوزف فوریه- فرانسه
سعید روئین – فارغ التحصیل کارشناسی مکانیک

چکیده:

در حال حاضر مرحله گذار از خودروهای احتراق داخلی متداول به سمت خودروهای تماما الکتریکی به علت محدودیت های موجود در میزان ذخیره انرژی در باتری ها، تنها با ترکیب انرژی حاصل از سوخت های فسیلی و انرژی الکتریکی به منظور پوشش نقاط ضعف هر یک امکان پذیر است و این موضوع فلسفه ایجاد خودروهای هیبریدی می باشد. حال، طراحی اجزای زنجیره قدرت از جمله موتورهای الکتریکی و احتراق داخلی، باتری ها و یکسان کننده های گشتاور، در کنار طراحی هوشمندانه استراتژی های کنترل سیستم هیبرید در واحدHCU راز موفقیت یک خودروی هیبریدی-الکتریکی در بازارهای رقابتی امروز می باشد. در این مقاله سعی شده است اصول اولیه طراحی زنجیره قدرت در خودروهای هیبرید موازی به اختصار مورد بررسی قرار بگیرد