سال انتشار: ۱۳۹۰

محل انتشار: اولین کنفرانس ملی دانش پژوهان کامپیوتر و فناوری اطلاعات

تعداد صفحات: ۹

نویسنده(ها):

پیام گوران – دانشگاه تبریز – پردیس بین المللی ارس – گروه علوم کامپیوتر
جابر کریم پور – دانشگاه تبریز- گروه علوم کامپیوتر
پرستو کفیل – دانشگاه علم و صنعت – گروه کامپیوتر

چکیده:

در گذشته واژه های رقابت ، مشتری ، مشارکت و رضایتمندی برای سازمانها چندان معنی نداشت. با پیشرفت زمان هر یک از این مفاهیم نیز توسعه یافتند. تا حدی که دیگر سازمانها نتوانستند خود را متناسب با رشد آنها پرورش دهند. به همین دلیل رو به استراتزی هایی برای توسعه سیستم های اطلاعاتی خود آوردند. امروزه توسعه سیستمهای ERP در سازمانها و شرکتهای بزرگ از یک مزیت به یک ضرورت اساسی تبدیل شده است و بی شک مهمترین مانع برای این تصمیم گیری عدم اعتماد کافی جامعه مدیران کشور به این فناوری است . چگونه می توان این اعتماد را ایجاد نمود در حالیکه هر گاه از ERP سخنی رانده می شود از ریسک بسیار بالا و هزینه های سرسام آور آن سخن به میان می آید. طبیعی است این فضا عرصه را بر مدیران نو اندیش و پیشرو تنگ کرده و رای مدیران محافظه کار و سنتی تصمیم گیری را به غایت دشوار می ساز. در این مقاله تلاش شده است استقرار مرحله به مرحله ERP به عنوان یک راهکار کلیدی معرفی شود که به وسیله آن می توان ریسک و هزینه های اجرای پروژه های ERP را بطور چشمگیری کاهش داد و به فرآیند اعتماد سازی مدیران به این فن آوری کلیدی شتاب بیشتری بخشید.