سال انتشار: ۱۳۹۰

محل انتشار: دومین کنفرانس ملی محاسبات نرم و فن آوری اطلاعات

تعداد صفحات: ۶

نویسنده(ها):

عباس توام – گروه کامپیوتر دانشگاه آزاد اسلامی واحد بهبهان
مهران جوانی –

چکیده:

یکی ازدغدغه های دانش آموزان در دوران تحصیل انتخاب رشته سال دوم دبیرستان می باشد که باید با دقت و بصورت علمی انجام گیرد با توجه به اینکه علم داده کاوی هموار دراستخراج الگوی مناسب از داده های مورد بررسی مفید بوده است می توان با تکیه براین مهم راهکاری مناسبی ارایه داد دراین مقاله از متد خوشه بندی FCM براساس عوامل آموزشی مرتبط نمرات موثر هر رشته در پایه سوم راهنمایی و اول دبیرستان رشته دانش موزان پایه دوم دبیرستان تعیین می گردد یافتن الگویی مناسب دراین زمینه به دانش آموزان کمک شایانی کرده ودرجهت گیری های علمی آینده آنان را یاری خواهد کرد.