سال انتشار: ۱۳۹۱

محل انتشار: دومین کنفرانس ملی مدیریت بحران

تعداد صفحات: ۹

نویسنده(ها):

سعید نوری – رئیس مرکز بیلینگ سنتر شرکت ارتباطات زیرساخت

چکیده:

این مقاله درخصوص سیاست هاو روشهای مربوط به آماده شدن برای بازیابی و یا ارایه زیرساختهای فناوری درسازمان پس از یک حادثه طبیعی یا انسانی است بازیابی و رساندن سازمان به شرایط عادی پس از یک فاجعه یک زیرمجموعه از اهداف کسب و کار سازمان می باشد امروزه از نکات برجستهمدیریتی تداوم کسب و کار شامل برنامه ریز های کلان درشرایط عادی و غیرعادی می باشد دراین خصوص ابزاری که درسازمان ها می تواند به این برنامه ریزی درشرایط بحرانی کمک نماید ابزراهای فناوری اطلاعات و IT می باشد که دراین مقاله سعی داریم به اجمال این موضوعات بپردازیم و درآخر به روشهای عملیاتی که شرکت ارتباطات زیرساخت دراین حوزه به آن پرداخته است به جهت مسائل امنیتی بصورت جزئی اشاره می نمایم