سال انتشار: ۱۳۸۹

محل انتشار: پنجمین همایش ملی مدیریت پسماند

تعداد صفحات: ۸

نویسنده(ها):

علی صدر ممتازی – دانشیار دانشگاه گیلان
رومینا ذرشین زنوش – دانشجوی کارشناسی ارشد عمران-سازه دانشگاه گیلان

چکیده:

رشد روز افزون وسایل نقلیه در جوامع بشری و در نتیجه افزایش لاستیک تایرفرسوده ناشی از آنها،مشکلات زیست محیطی وسیعی را به وجود آورده است. در این تحقیق سعی شده استفاده از ذرات لاستک تایر فرسوده در اندازه کوچکتراز ۱میلیمتر و خاکستر پوسته شلتوک برنج که از ضایعات کشاورزی به حساب می آید و الیاف پلی پروپیلن در کامپوزیت های سیمانی بررسی شود ، استفاده از ذرات لاستیک تایر فرسوده در کامپوزیت های سیمانی ، موجب ایجاد محصولی با انعطاف پذیری و جذب انرژی زیاد می شود. ۵ نسبت حجمی از ذرات لاستیک فرسوده از ۱۰ % تا ۵۰ % وزنی سیمان در ماتریس کامپزیت سیمانی ،سه نسبت الیاف پلی پروپیلن شامل ۰/۱ % و ۰/۳ % و ۰/۵ % حجمی کامپوزیت و ۲۰ % وزنی سیمان از خاکستر پوسته شلتوک برنج ،در نمونه مکعبی با ابعاد ( ۵۰ * ۵۰ * ۵۰ ) میلیمتر آزمایش شده است. آزمایش ها شامل مقاومت فشاری،وزن مخصوص خشک ،مقاومت خمشی ، سختی خمشی ، آزمایش التراس ونیک ، جذب آب می باشد. نتایج نشان میدهد که می توان از ضایعات غیر قابل استفاده کامپوزیت سیمانی و بتنی با وزن مخصوص کم و انعطاف پذیری زیاد وعایقی در برابر صوت و امواج دینامیکی به دست آورد.