سال انتشار: ۱۳۹۰

محل انتشار: نوزدهمین کنفرانس مهندسی برق ایران

تعداد صفحات: ۴

نویسنده(ها):

سعید دارابی – دانشکده برق دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی
محمد اردبیلی –

چکیده:

نیروی جذب کننده و نیروی دافعه مغناطیسی برای شناورسازی مغناطیسی قطارهای Maglev به کار میرود موتورهای سوئیچ رلوکتانسی خطی با ایجاد نیروهای جذب کننده و محرک می توانند هم نقش آهنرباهای الکتریکی و هم نقش موتورهای محرک دراین قطارها ها را بازی کنند برای محاسبه نیروی جذب کننده و محرک روش اجزا محدود سه بعدی ۳D-FEM به کارگرفته شده است این مقاله نشان میدهد با بکارگیری حداقل نیروی جذب کننده م یتوان باری معادل ۷٫۷ برابرجرم موتور سوئیچ رلوکتانسی خطی را بصورت شناور جابجا کرد.