سال انتشار: ۱۳۹۰

محل انتشار: کنفرانس فناوری اطلاعات و جهاد اقتصادی

تعداد صفحات: ۱۰

نویسنده(ها):

حمیدرضا مومنی – دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی کامپیوتر
کرشنا زمانی – کارشناسارشد مهندسی فناوری اطلاعاتتجارت الکترونیک
مهرنوش ترابی – دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی فناوری اطلاعات تجارت الکترونیک

چکیده:

امروزه به دلیل رقابت شدید در صنعت بانکداری فرآیند اتخاذ استراتژی مناسب جهت جذب مشتریان جدید و نگهداری آنها بحث بسیار مهمی است که موفقیت و بقای این موسسات را تضمین می نماید لذا هم اکنون در بسیاری از جنبه های مدریت ارتباط با مشتری تحلیلگران با استفاده از تکنیکهای مختلف سعی بر آن دارند که الگوی رفتاری یا نحوه عملکردمشتریان را شناسایی و براساس این الگو به پیش بینی رفتار آنان و تعیین خواسته های ایشان دست یابند این مقاله ضمن بررسی لزوم مدیریت ارتباط با مشتری در بانکها بطور اخص به یکی از کاربردهای داده کاوی در صنعت بانکداری یعنی امتیاز دهی و برآورد اعتبار مشتریان بانک پرداخته است.