سال انتشار: ۱۳۸۹

محل انتشار: دهمین همایش انجمن هوافضای ایران

تعداد صفحات: ۸

نویسنده(ها):

داود طاهری فر – کارشناس ارشد سازه های هوایی
سیدمحسن شکیب – استادیاردانشگاه امام حسین (ع)
مهدی شهابی – کارشناس ارشد مکانیک

چکیده:

دراین مقاله بهینه سازی سازه پره روتور جایروپلن مورد مطالعه قرارگرفته است پره اصلی دارای تیراصلی آلومینیوم پوسته کامپوزیتی و پرکننده فومی می باشد ابتدا تحلیل المان محدود پره صورت گرفت و برای صحه گذاری آن از روش ماتریسی استفاده شد که نتایج این دو روش نزدیکی خوبی به یکدیگر نشان دادند دراین تحقیق برای بهینه سازی پره روتور از یک تابع چند هدفه استفاده شده است اهداف اصلی بهینه سازی پره کاهش وزن و تغییر مکان عمودی با درنظر گرفتن بهبود شرایط عملکردی آن میباشد.