سال انتشار: ۱۳۹۰

محل انتشار: اولین همایش ملی آموزش در ایران ۱۴۰۴

تعداد صفحات: ۵

نویسنده(ها):

وحیده ذوالفقاری مشهدی – دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی نرم افزار ، دانشگاه امام رضا (ع)
محمدرضا کارگذاری – کارشناسی ارشد آموزش زبان انگلیسی ، دانشگاه تربیت معلم سبزوار

چکیده:

رشد فوق العاده سریع اینترنت باعث پیشرفت های زیادی در روش انتقال اطلاعات شده است.فناوری اطلاعات بر همه ابعاد فعالیت انسان تاثیر گذاشته است و نقش موثری در آموزش و پژوهش ایفا می کند. امروزه در هر کجای جهان که باشید ، به راحتی می توانید از اطلاعات در سراسر جهان استفاده کنید. این باعث می شود که معلمان و دانشجویان اطلاعات به روی داشته باشند.شکی نسبت که هیچ نمی تواند جایگزین آموزش رو در رو شود، اما گاهی اوقات محدودیت های مکانی یا زمانی دانشجو را از شرکت در کلاس های نتعارف باز می دارد.با استفاده از فناوری اطلاعت ، دانشجویان می توانند در مورد مطالعاتشان ، زمان یادگیری ، مکان و منابع به بهترین نحو تصمیم گیری کنند.دانشجویان می توانند در محیط های بسیار مجهز کسب علم نمایند و از معلمان و دیگران نیز کمک بگیرند .همچنینی می توانند تجربه ها و ایده های یادگیری خود را اشتراک بگذارند.این مقاله مدلی برای استفاده از فناوری اطلاعات ارائه می دهد که دانشجویان داخل دانشگاه و خارج دانشگاه می توانند از آن استفاده کنند.این روش بر راه حلی تاکید می کند که به دانشجویان اجازه می دهد از رطیق اینترنت به طور آنلاین در کلاس ها شرکت کنند یا ازموارد آموزشی ذخیره شده در منابع آموزشی آنلاین استفاده کنند.این روش باعث ایجاد برهم کنشی بلادرنگ و نیز غیر همزمان بین دانشجویان و معلمان می شود که کلیدی برای آموزش موثر است.همچنین مزایا و چالش های این روش را بررسی می کند.