سال انتشار: ۱۳۹۱

محل انتشار: هشتمین کنفرانس ملی مهندسی نساجی ایران

تعداد صفحات: ۷

نویسنده(ها):

نگین ایرانمنش – دانشگاه یزد
پدرام پیوندی –

چکیده:

شبکه محصولات نساجی و پوشاک به تولید ومدیریت دقیق منابع جهت به حداقل رساندن هزینه ها و رضایت مشتریانشان نیازدارد درچنین وضعیتی برای پاسخ مناسب دربرابربازار انعطاف پذیر موجودتوزیع کنندگان ناگزیرند از سیستمهای پیش بینی فروش استفاده نمایند با این وجود محدودیت های مربوط به فروش کالاهای نساجی نظیر تعداد زیاد اقلام و اقلام جدید و طول عمر کوتاه هرکالا دربازا رفرایند پیش بینی را پیچیده می کند مدلهای پیش بینی متفاوتی وجود دارد که کارایی هریک از این مدلها به زمینه کاربرد هدف از پیش بینی تجربه کاربر وافق پیش بینی بستگی دارد دراین مطالعه برای ارایه یک سیستم پیش بینی فروش تی شرت مردانه از روش k-mean جهت خوشه بندی و دسته بندی اطلاعات استفاده شد که میتوان رفتار مشتری را پیش بینی ودرهمان مورد تولیدات مناسب را ارائه داد.