سال انتشار: ۱۳۹۰

محل انتشار: اولین همایش بین المللی مدیریت گردشگری و توسعه پایدار

تعداد صفحات: ۱۶

نویسنده(ها):

بهمن سعیدی پور – عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نور واحد کرمانشاه
شهین مظفری – دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی

چکیده:

موضوع مقاله بررسیاستراتژی های هدفمند کردن مدیریت گردشگری می باشد هدف کلی این پژوهش بررسی نقش صنعت گردشگری به عنوان یک صنعت مولد و اشتغال زا است ورود گردشگر به کشور بیش از درآمدهاینفتی برای ما درآمد و منفعت خواهد داشت توسعه صنعت گردشگری موجب شکوفایی اقتصادی و کاهش بیکاری و اشتغال زایی خواهد شد گردشگری اسلامی و جاذبه های فرهنگی می تواند بعنوان یکی از فرصت های مناسب برای کشور باشد از دیگر فرصت ها دراین صنعت می توان به گردشگر سلامت اشاره کرد که باعث می شود تا سالانه بدون توجه به زمان خاص موجبات سفر افراد برای دریافت خدمات پزشکی را مهیا کند همچنین سایر اهداف این پژوهش عبارتند از بررسی علل کندی رشد صنعت گردشگری درکشور و بررسی نقش مدیریت به عنوان یک دانش بین رشته ای دراین صنعت همچنین راه های هدفمند نمودن این صنعهت و شناخت تاثیر آن براقتصاد کشور از دیگر اهداف این مقاله می باشد.