سال انتشار: ۱۳۹۰

محل انتشار: کنفرانس فناوری اطلاعات و جهاد اقتصادی

تعداد صفحات: ۹

نویسنده(ها):

علی دیواندری – عضو هیئت علمی دانشگاه تهران
صبا سعیدی – دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی

چکیده:

بازاریابی ویروسی Viral Marketing ( نوعی استراتژی است که مردم را به بازگوکردن پیام بازاریابی شما به دیگران برمیانگیزد این امر می تواند باعث جلب توجه بسیارزیادی به خدماتی که ارایه می کنیم و یا محصولاتی که تولید می کنید باشد امروزه در اثر همه گیر شدن استفاده از اینترنت این فضای مجازی به مکانی بسیار مناسب برای تجارت تبدیل شده است مزایای آن نسبت به بازاریابی سنتی دراز بین بردن فاصله های مکانی و زمانی ارایه اطلاعات کامل بطور ۲۴ ساعته ودرتمامی روزهای هفته ارتباط مستقیم و دوطرفه با کاربر دریافت نظرات از مشتری و یا پاسخ فوری به او می باشد با توجه به موارد مذکور بازاریابان استراتژی بازاریابی ویروسی را به صورت الکترونیکی به کارگرفته و برایمیل به عنوان کانال ارتباطی اهم تاکید می ورزد این مقاله تلاش می کند تا با بررسی جنبه های مختلف استراتژی بازاریابی ویروسی الکترونیکی راهنمایی باشد درجهت استفاده مناسب از این استراتژی نتایج حاصل از تحقیقات مختلف نشان میدهد که علاوه برفرصت هایی که این استراتژی دراختیار بازاریابان می دهد آن ها را دچار چالشهایی نیز می سازد که باید نسبت به آن هوشیار بود.