سال انتشار: ۱۳۹۰

محل انتشار: اولین کنفرانس تخصصی بیمه الکترونیکی

تعداد صفحات: ۱۵

نویسنده(ها):

محمود محمدیان – عضو هیئت علمی دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه علامه طباطبائی
زهرا دشتکی پور – کارشناس ارشد مدیریت بازرگانی

چکیده:

پیشرفت و توسعه بیمه مقارن با توسعه اقتصادی کشورها است بهبود وضعیت اقتصادی افزایش مبادلات بهبود سطح استانداردهای زندگی موجب پیشرفت و توسعه بیمه خواهد شد و متقابلا پیشرفت و اشاعه بیمه نیز در بهبود وضع معیشت افراد و توسعه اقتصادی کشورها موثر خواهد بود صنعت بیمه نیز مانند صنایع دیگر نیازمند انطباق با دگرگونی های جدید شکل گرفته جهانی در ارتباط با مشتری گرایی و کسب رضایت مشتری است ماهیت شرکتهای بیمه ایجاب می کند که در مسیر مشتری مداری حرکت کرده و با کسب موفقیت در حفظ و جذب مشتری دوام و بقای خود را استمرار بخشند دراین رهگذر اگرچه عواملی نظیر نرخ مناسب خدمات مطلوب اطلاع رسانی و تبلیغات و … در جلب رضایت مشتری نقش اساسی برعهده دارند اما استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات که در دهه اخیر درتمام صنایع مورد توجه قرارگرفته است به عنوان یکی از کلیدی ترین عوامل موفقیت در کسب رضایت مشتری مطرح شده است.