سال انتشار: ۱۳۹۱

محل انتشار: چهارمین کنفرانس مهندسی برق و الکترونیک ایران

تعداد صفحات: ۸

نویسنده(ها):

راضیه قیاسی – دانشجوی فناوری اطلاعات دانشگاه قم
سیدحسن هانی زواره ای – بخش فناوری اطلاعات دانشگاه قم

چکیده:

امروزه علاقه مندی بسیاری به حوزه ی سیستم های پیشنهاد دهنده در سازمان ها و محافل علمی وجود دارد. این سیستم ها در حوزه های کاربردی مختلف جهت حمایت از کاربران در تصمیم گیری، کمک به آن ها در مدریت حجم انبوه اطلاعات و فراهم کردن شکل هوشمندی از دسترسی به اطلاعات قابل استفاده هستند. اما به دلیل نوظهور بودن این مسئله، کمبود دسته بندی مشخص در رابطه با روش های پیاده سازی سیستم های پیشنهاد دهنده در منابع پژوهشی احساس می شود. در همین راستا در این مقاله قصد داریم به تعریف و بررسی ایده ها و مفاهیم پایه ای سیستم های پیشنهاد دهنده، ارائه ی دسته بندی جامعی از روش های تولید پیشنهاد، بررسی هر یک از این روش ها و همچنین نقاط قوت و ضعت روش ها بپردازیم.