سال انتشار: ۱۳۹۱

محل انتشار: اولین همایش ملی حسابداری و مدیریت

تعداد صفحات: ۵

نویسنده(ها):

عبدالحمید صفایی قادیکلائی – استادیار و عضو هیئت علمی دانشگاه مازندران- بابلسر، پردیس دانشگاه ماز
هادی درگاهی – کارشناسی ارشد مدیریت صنعتی دانشگاه مازندران- قائمشهر

چکیده:

روند کنونی در جهان ثبات نسبی بازار کالاهای تولیدی در کشورها را از سوی رقبای خارجی دچار چالش کرده و رقابت را از عرصه محلی و منطقه ای به عرصه فراملی و جهانی توسعه داده است. در این شرایط، تولید کنندگانی که با اتکا به روش های قدیمی و شیوه های سنتی و در غفلت از دانش نوین قصد حفظ بازار خود را دارند، متضرر و تولید کنندگان و سازمان های جهانی که با نیمی از سرمایه و امکانات لازم، محصولات را با کیفیتی بهتر، تنوعی بیشتر و با قیمتی پائین تر به بازارهای جهانی عرضه می کنند، کامیاب می شوند. در این پژوهش محققین با برسی ادبیات موضوعی مرتبط با تولید کلاس جهانی مهمترین مشترکات این مطالعات را بیان و با اتکا بر این تشابهات به ارائه یک نوع شناسی از مدل های نظری تولید کلاس جهانی پرداخته اند. مدل ارائه شده شامل هفت جزء از جمله برنامه مشارکت کارکنان، مدیریت کیفیت، فراگیر، تولید بهنگام و … می باشد.