سال انتشار: ۱۳۹۰

محل انتشار: دومین کنفرانس بین المللی و چهارمین کنفرانس کنفرانس ملی لجستیک و زنجیره تامین

تعداد صفحات: ۱۱

نویسنده(ها):

حسنعلی آقاجانی –
عباس نامدارعلی آبادی –
رمضان غلامی –
سهراب بیگ زاده –

چکیده:

ارزیابی مشتری نقش مهمی را به عنوان بخشی از فرایند پذیرش سفارش برای تامین کنندگان درتخصیص بهینه و اولویت بندی مناسب سفارشها بازی می کند دراین مقاله مدلی برای ارزیابی مشتریان ارایه می شود ابتدا با استفاده از مطالعات کتابخانه ای شاخصه های ارزیابی استخراج و سپس با توجه به شرایط محیطی و محاطی صنعت فیلتر هوای کشور ایران این شاخصه ها بومی گردید یافته های تحقیق نشان میدهد که شاخصه های بومی قابل دسته بندی در۶ عامل به عنوان شاخصه های ارزیابی می باشند سپس با استفاده از تکنیک تاپسیس فازی که از متدهای تصمیم گیری چندمعیاره درمحیطهای فازی است اقدام به رتبه بندی مشتریان یک فیلترخاص گردید رتبه بندی نهایی مشتریان به عرضه کنندگان این امکان را میدهد که تا با ترجیح مشتری بتواند سودبیشتری کسب نماید و یا از ریسک اجتناب کند.