سال انتشار: ۱۳۹۱

محل انتشار: نهمین کنفرانس بین المللی مهندسی صنایع

تعداد صفحات: ۷

نویسنده(ها):

پروین عبداللهی – دانشجوی مهندسی صنایع، دانشگاه یزد؛
احمد صادقیه – دانشیار، دانشکده مهندسی صنایع دانشگاه یزد؛

چکیده:

بسته بندی برای هر کالا دارای استانداردهای منحصر بفردی است اما این قابلیت را نیز دارا می باشد که با سرمایه گذاری کمتری نسبت به دیگر روش های تبلیغاتی، محصول را به خوبی معرفی کرده و مصرف کنندگان را برای خرید کالا لحاظ ذهنی و احساسی تحت تأثیر قرار دهد. بسته بندی مناسب و جذاب متأثر از فاکتورهای بسیاری است، اطلاع در مورد اینکه با سرمایه گذاری بر روی کدامیک از این عوامل می توان مشتری بیشتری را جذب کرد برای سرمایه گذاران بسیار ارزشمند خواهد بود. در این مقاله، از تحقیق میدانی و کتابخانه ای برای یافتن اولویت های مصرف کنندگان آدامس استفاده شده و با استفاده از روش تلفیقی TOPSIS فازی و AHP این مسئله مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت