سال انتشار: ۱۳۹۱

محل انتشار: دومین کنفرانس بین المللی و ششمین کنفرانس ملی مدیریت فناوری

تعداد صفحات: ۱۱

نویسنده(ها):

نصرالله نژادی کلاریجانی – دانشگاه آزاد اسلامی واحد فیروزکوه
محمدمهدی موحدی –
سیداحمد شیبت الحمدی –
لیلا منفردپور – شرکت آدرینا

چکیده:

باتوجه به اهمیت بالای توسعه تکنولوژی مدیران ارشد بنگاه های اقتصادی باید با درک صحیح از توانمندی تکنولوژیک سازمان خود شناسایی تحولات تکنولوژیک دردنیا و نیز زیرنظر گرفتن تلاش رقبا برای دستیابی به تکنولوژی های جدید پیوسته درجهت ارتقا توانمندی تکنولوژی سازمان خود گام بردارند ازطرف دیگر ارزیابی و ممیزی تکنولوژی یکی از اوظایف مدیران استراتژیک می باشد که باتوجه به شرایط محیطی و قابلیت ها و توانمندی های خود و همچنین بررسی نقاط ضعف استراتژی ها و سیاست گذاری های لازم را جهت رشد سازمان و تحقق اهداف آن انجام دهند دراین مقاله با رویکردی از مدل ارزیابی سطوح تکنولوژیک راماناسن و پاندا که ابزاری جهت تشخیص و تعیین قابلیت های مورد نیاز برای اجرای اولویت های تکنولوژی دربنگاه ها می باشد به بررسی سطوح توانمندی تکنولوژیک در۳بعد اصلی و ۹ بعد فرعی می پردازد