سال انتشار: ۱۳۹۰

محل انتشار: نخستین کنفرانس ملی انرژی، فناوریهای خودرو، توسعه پایدار

تعداد صفحات: ۶

نویسنده(ها):

مصطفی زمانیان – کارشناسی ارشد، مشاوران مدیریت توسعه عمید
ناصر باقری مقدم – دکترا، دانشگاه علامه طباطبائی
سیدپیمان کفایی کاشفی مقدم – کارشناسی ارشد، دانشگاه صنعتی شریف

چکیده:

شکوفا شدن فناوری های نو در کشورهای مختلف و بهره گیری از آن در سطح جامعه، رابطه ی مستقیم با وضعیت حمایت از آنها توسط دولت و سازمان های مربوطه دارد. برای رسیدن به تولید انبوه خودروهای هیبریدی به عنوان یکی از نمودهای فناوری های نو، میزان پشتیبانی های انجام شده یکی از شرایط اساسی است. در این مقاله، نقاط قوت انجمن های تجاری بعنوان یکی از رویکردهای مهم در توسعه و پیشرفت صنایع مورد بررسی قرار می گیرند؛ همچنین مشکلات بر سر راه ترقی این انجمن ها و بویژه ضعف در مدیریت آنها بیان شده است. با توجه به مطالب بیان شده مشخص خواهد گردید که بهره گیری از انجمن های تجاری و البته با در نظر گرفتن خصوصیات منحصر به فرد آن، منجر به توسعه ی صنعت هیبرید در جامعه و رسیدن به تولید انبوه خواهد شد