سال انتشار: ۱۳۹۰

محل انتشار: اولین همایش منطقه ای رویکردهای نوین در مهندسی کامپیوتر و فناوری اطلاعات

تعداد صفحات: ۴

نویسنده(ها):

الهه سالاری – دانشجوی کارشناسی ارشد IT
سیدسعید آیت – استادیار دانشگاه پیام نور نجف آباد

چکیده:

پیدایش اینترنت و کاربردهای تجارت الکترونیک در کسب و کار اثرات شگرفی بر نحوه انجام کار و عملکرد افراد جامعه داشته است، بگونه ای که سازمانها بصورتی عمیق تر و تخصصی تر در حوزههای عملیاتی و محورهای رقابتی خود بر فعالیت هایشان متمرکز شده اند. یکی از ضرورت هایی که در محیط پر آشوب امروزی نقش مهمی دارد مفهوم تجارت الکترونیک است و یکی از لازمههای مهم در جریان تجارت الکترونیک مفهوم اعتماد است. در این تحقیق به بررسی متغیرهای زیرساختی بعنوان یکی از فاکتورهای موثر بر اعتماد در تجارت الکترونیکی پرداخته می شود و فرضیههای تحقیق در چارچوب زیرساختهای مخابراتی، زیرساختهای مالی و زیرساختهای حقوقی و قانونی مورد بررسی قرار می گیرند