سال انتشار: ۱۳۸۲

محل انتشار: ششمین کنفرانس ملی مهندسی ساخت و تولید

تعداد صفحات: ۱۰

نویسنده(ها):

محمد شکوری – دانشجوی کارشناسی ارشد
محمد زهساز – استادیار
مرتضی همایون صادقی – استادیار

چکیده:

دراین مقاله استحکام خستگی بدنه کامیونت آذرخش مورد ارزیابی قرارگرفته است برای این منظور بدنه توسط نرم افزار المان محدود در حالت body-in-whiteBIW مدلسازی شده است در مدلسازی بدنه تمام اتصالات درزجوش و نقطه جوش شبیه سازی شده اند نکته مهم در مدلسازی نقطه جوش ها استفاده از المان بی بعد می باشد که سرعت مدلسازی و تحلیل را فوق العاده بالا می برد و از طرفی نتایج از دقت بسیار خوبی برخوردارند در بارگذاری بدنه نیروهای استاندارد یا نیروهای عمومی برخورد با دست انداز،‌ترمز گرفتن و دورزدن به عنوان مهمترین نیروهای وارد به بدنه در نظر گرفته شده اند برای ارزیابی استحکام خستگی اتصالات درزجوش و نقطه جوش از روش تنش سازه ای استفاده شده است پ س از انجام هرتحلیل نقاط ضعف بدنه شناسایی شده و اصلاحات لازم روی آنها انجام شده است.