سال انتشار: ۱۳۹۱

محل انتشار: کنفرانس ملی کارآفرینی و مدیریت کسب و کارهای دانش بنیان

تعداد صفحات: ۱۵

نویسنده(ها):

سیده سکینه میرحسینی – دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت صنعتی

چکیده:

امروزه در عرصه رقابت تجاری- چه ملی و چه بین المللی- دیگر صحبت از شرکتهای منفرد با سازمانهای محدود نیست بلکه صحبت از گروه شرکتهاست که از چندین شرکت مختلف تشکیل می شوند و با داشتن دارائیهای هنگفت، تخصصهای گوناگون، صرفه به مقیاس و استفاده صحیح از مزایای تمرکز و عدم تمرکز قادرند خلق ارزش نموده و با در نظر گرفتن تمام جوانب، تصمیمات لازم را با کمترین هزینه اتخاذ کنند و آن را در کوتاه ترین زمان ممکن به اجرا درآورند. آنچه در این میان حائز اهمیت است نقش شرکت ها در اثربخشی، هم افزایی و ارزش آفرینی شرکت های تابعه می باشد. بنا بر ادبیات موضوع هلدینگ های موفق از راهکارهای ارزش آفرین مختلف چون نفوذ انفرادی، اتصالی، خدماتی و توسعه ای بهره برده اند. در این تحقیق ضمن ارائه مفاهیم کلی پیرامون هلدینگ ها، به تشریح انواع روش های ارزش آفرینی پرداخته شده است