سال انتشار: ۱۳۹۰

محل انتشار: اولین همایش ملی آموزش در ایران ۱۴۰۴

تعداد صفحات: ۹

نویسنده(ها):

نرگس بهرامی – مدیر گروه رشته زبان انگلیسی و عضو هئیت علمی موسسه آموزش عالی مولانا
فاطمه رمضانی – مدرس رشته زبان انگلیسی در موسسه آموزش عالی مولانا

چکیده:

در مدارس و دانشگاه ها بیشتر مدرسان همواره در جستجوی روش های نوین آموزش به منظور شکوفا کردن استعدادهای نهفته دانش آموزان و دانشچویان خود می باشند و در این ضمن آموزش روش های نوین را جایگزین مناسبی برای کاستی های حاصل از متدهای سنتی آموزشی می دانند و سعی در بکاربردن آنها دارند. یکی از این متدهای نوین که نتایج مثبتی به همراه داشته ولی متاسفانه به دلیل عدم آشنایی بسیاری از مدرسان و عدم معرفی در برنامه های آموزشی مورد توجه قرار نگرفته است متد LDL به معنایفراگیری از طریق تدریس است. در این متد دانش آموزان دروس را از طریق تدریس به همکلاسی های خود می اموزند .این متد تغییری بنیانی در نقش ستنی معلم و فراگیر بوجود می آورد.در روش های سنتی دانش آموزان و دانشجویان تنها فرمول ها و مطالب را حفظ می کنند و تدریس بیشتر توسط مدرس صورت می گیرد. اما این متد اموزش را از حالت معلم محوری به دانش آموز محوری تبدیل می کند و به وی اعتماد به نفس انگیزه ، خلاقیت و حس استقلال می دهد.هدف از این مقاله ارائه کامل متد LDL ، پیشینه و چگونگی به کاربردن آن در محیط های آموزشی به منظور دادن دیدگاه جدید به مدرسان در امر تدریس است.مدرسان با بررسی این متد و نتایج حاصل از آن در استراتژی های خود بازنگری خواهند کرد و می توانند آن را در امر تدریس خود بکار برند.