سال انتشار: ۱۳۹۰

محل انتشار: همایش ملی شناسایی و تبیین راهکارهای تحقق جهاد اقتصادی در شهرداریها

تعداد صفحات: ۹

نویسنده(ها):

محمد صدیق باور – کارشناس ارشد عمران- برنامه ریزی حمل و نقل
مجتبی زوربخش – کارشناس ارشد عمران- برنامه ریزی حمل و نقل
محمدرضا صدیق باور – کارشناس ارشد اقتصاد- توسعه اقتصادی و برنامه ریزی

چکیده:

امروزه بسیاری از متخصصان و اندیشمندان در علوم مختلف، به دنبال شناخت عوامل مؤثر در ارتقاء بهره وری بوده و شناسائی این عوامل، موضوع بسیاری از تحقیقات در شاخه های مختلف علوم و فناوری هاست. با این وجود تا کنون در زمینه حمل و نقل و بهره وری در این صنعت، مطالعات جامعی صورت نگرفته است. شاخص هایی نظیر کاهش آلایندگی، کاهش زمان سفر، کاهش هزینه سفر، تواتر، چگالی مسافران، راحتی، مستقیم بودن سفر در BRT نسبت به سایر مدلهای موجود در شهر بیشتر است و کم هزینه ترین و سریع ترین مد از لحاظ اجراء سیستم BRT می باشد چرا که برای رشد و توسعه اقتصادی بیشتر به حمل و نقلی کارآمدتر و پویاتری احتیاج است. در ارائه طرح های جدید و ن و بهترین کار از نظر متخصصان قبل اجرای طرح توانایی شبیه سازی پروژه می باشد که خطوط BRT را با استفاده از AIMSUN قبل از اجرای طرح در شیراز شبیه سازی کرده ایم. در این مقاله سعی شده است تا با تعریف چهار سناریو ممکن و اجرایی برای پیاده سازی BRT عملکرد این سیستم در شهرها همراه با شبیه سازی و فواید بسیار زیاد این نوع مد حمل و نقلی پرداخته شود و همراه عملکرد این سیستم به بازخورد اجرای این پروزه نسبت به واکنش شاخص های مختلف بر روی ماشین های دیگر و نحوه تأثیر گذاری بر روی آنها پرداخته شود.