سال انتشار: ۱۳۹۰

محل انتشار: کنفرانس فناوری اطلاعات و جهاد اقتصادی

تعداد صفحات: ۱۱

نویسنده(ها):

محمد وحیدپور – دانشجوی کارشناسی ارشد فناوری اطلاعات
بابک شیرازی – دکتری صنایع

چکیده:

با توجه به پیشرفت های سریعی که درارتباطات و توسعه فناوری های سیار صورت گرفته نوع جدیدی از تجارت الکترونیک تحت عنوان تجارت سیار پدیدار شده است و با پیشرفت تجارت الکترونیک تجارت سیار موقعیت های جدیدی در بازارهای B2C ایجاد کردها ست به دلیل رقابت شدید سازمانهایی موفق هستند که بتوانند خود را باتغییرات فناوری مجهز نمایند و با اطلاعات جدید خود را به روز نمایند از این رو فراهم کردن اطلاعات و تطابق آن با ابزارهای متفاوت سیار امری پیچیده است دراین مقاله نوع مشتریان فرایندهای تجاری و خدماتی که سازمان می تواند بصورت سیار ارایه نماید شناسایی شده و سپس معماری ارایه گردیده است که با ادغام و یکپارچه سازی بانکهای اطلاعاتی مختلف و با استفاده از مزایای سرویس گرایی سازمان بتواند پاسخگوی نیازهای مشتریان خود باشد لایه خدمات وسیله سیار که به عنوان رابطی استاندارد برای دسترسی به خدمات سازمان است معرفی می گرددمعماری پنج لایه ای برای ساختار محیطی سازمانهای تجارت الکترونیک بزرگ بررسی و ظایف و عملکردهای هر لایه شناسایی و تعریف می گردد