سال انتشار: ۱۳۹۰

محل انتشار: دومین کنفرانس ملی محاسبات نرم و فن آوری اطلاعات

تعداد صفحات: ۴

نویسنده(ها):

مرجان عبدیزدان – گروه کامپیوتر عضوهیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ماهشهر
مائده حاجی آقامحسنی – گروه کامپیوتر دانشگاه پیام نور ری
محمدرضا معینی – گروه کامپیوتر دانشگاه آزاد اسلامی واحد ماهشهر

چکیده:

با توسعه خدمات اینترنت و گسترش تجارت الکترونیکی ، خرید از بازارهای الکترونیکی به عنوان یک راهکار نوین در حال توسعه است. از سوی دیگر بسیاری از فروشندگان برای افزایش فروش، دست به طراحی بسته های چند قلمی کالا زده اند و البته برای ترغیب مشتریان، به ازای خرید هر پکیج )بسته(، مبلغی تخفیف نیز در نظر گرفته شده است. خریداران نیز برای خرید این پکیج های چند قلمی، می توانند با هم تشکیل گروه هایی را بدهند تا بتوانند از تخفیف خرید عمده بیشتری بهره مند شوند. این مقاله ، به ارائه مدلی بر مبنای اصول ماتریس و مجموعه های گسسته برای یافتن بهترین راه ترکیب مشتریان و تشکیل گروه برای بهره مندی از بیشترین سود )تخفیف( پرداخته است