سال انتشار: ۱۳۹۱

محل انتشار: ششمین کنفرانس ملی انجمن علمی فرماندهی و کنترل ایران

تعداد صفحات: ۶

نویسنده(ها):

محمد بد – پژوهشکده فناوری ارتباطات موسسه تحقیقات ارتباطات و فناوری اطلاعات
علی محمد منتظری –
محسن یعقوبی نماد –

چکیده:

دراین مقاله به ارایه مدلهایی از سرویسهای اطلاع رسانی و امدادرسانی مبتنی برتلفن همراه جهت کنترل و مدیریت بحران خواهیم پرداخت ابتدا برخی پروژه های سال اخیر جهت کنترل و مدیریت بحران به کمک تلفن همراه درکشورهای مختلف مرور خواهد شد سپس با بررسی فازهای مختلف زمانی وقوع بحران چهاردسته سرویس جهت کنترل و مدیریت بحران پیشنهاد می شود سرویسهای پیشنهادشده هریک برای گروه خاصی ازکاربران تلفن همراه فعال و موجب بهبود عملیات امدادرسانی خواهند شد همچنین دراین مقاله مدلهایی برای برقراری ارتباط کاربران شبکه با یکدیگر و اول پاسخگوها درزمان بحران ارایه شده است که امکان کاهش ترافیک شبکه تلفن همراه و ایجاد ارتباط موثر درزمان بحران را فراهم می آورد درنهای روندی گام به گام براساس اولویت برا یتوسعه چنین سرویسهایی توسط مدیران بحران درکشور ایران ارایه خواهد شد.