سال انتشار: ۱۳۹۰

محل انتشار: دومین همایش فناوری اطلاعات، حال، آینده

تعداد صفحات: ۸

نویسنده(ها):

بهروز امیدوارطهرانی – دانشجوی کارشناسی ارشد نرم افزار
شادی باقرنژادطبسی – دانشجوی کارشناسی فناوری اطلاعات

چکیده:

امروزه شبکه های اجتماعی اینترنتی پرکاربردترین سرویس وب محسوب می شود مدتی است که این سرویس که در وب نسل دوم متولد شد و درنسل بعدی وب در حال پیشرفت و توسعه است از یک نگاه تابعی تک بعدی خارج شده و به عنوان کامپوننت مورد نیاز در اکثر شرکت ها سازمان ها و پروژه ها مطرح می شود دنیای امروز وب شبکه های اجتماعی اینترنتی را نه فقط برای یک پایگاه آشنایی با دوستان بلکه به عنوان یک مرجع با ماهیت عملکردی وب یعنی ارتباطات جمعی می شناسد همین موضوع بعد جدیدی از سیستمهای شبکه اجتماعی اینترنتی را که بعد رقابتی نامیده می شود مطرح می کند سازمان ها وشرکتهایی که از شبکه اجتماعی اینترنتی به عنوان یکی از کامپوننت های خود استفاده می کنند باید بتوانند یک نمونه بی نقص و برتر از این سرویس را ارایه داده تا در سیستم تجاری رقابتی پیروز میدان باشند. دراین مقاله سعی بر آن داریم تا به ارایه رویکردهایی جهت افزایش بازدهی این سرویس بپردازیم اغلب معیاربازدهی بالای یک شبکه اجتماعی اینترنتی تعدادکاربر و کاربرد به اقتضای اهداف آن است.