سال انتشار: ۱۳۹۱

محل انتشار: اولین کنفرانس بین المللی مدیریت، نوآوری و تولید ملی

تعداد صفحات: ۲۷

نویسنده(ها):

حسین غضنفری – دانشگاه پیام نورت هران
یاسر رهنما – دانشکده فنی مهندسی پیام نور تهران

چکیده:

یکی ازمهمترین مباحثی که امروزه سازمان ها با آن روبرو هستند چگونگی مدیریت زنجیره تامین به صورتی کارا و اثربخش است و یکی ازجنبه های بسیارمهم مدیریت زنجیره تامین عبارتست ازانتخاب راهبرد زنجیره تامین مناسبی که بتوان از آن طریق به عملکرد بهینه درسرتاسر زنجیره دست یافت از انجا که راهبرد زنجیره تامین اغلب به عنوان یک راهبرد وظیفه ای گسترده مورد توجه قرارمیگیرد درهمین راستا درانی تحقیق ما یک روش پویای راهبرد زنجیره تامین درسطح وظیفه ای که پویایی آن درانتخاب راهبرد براساس نوع و ویژگیهای محصول و همچنین الگوی تولید توزیع و مصرف آن است پیشنهاد و روش تولید متناسب با این راهبرد را نیز تعیین میکنیم و بصورت موردی دریک صنعت خاص صنعت لبنیات مورد مطالعه قرارمیدهیم این تحقیق ازنوع میدانی بوده و قلمرو موضوعی آن وسیع و بین رشته ای می باشد و قلمرو زمانی این تحقیق سال ۹۱-۹۰ و قلمرو مکانی آن شرکت بازارگستر پگاه منطقه یک مشتمل برچهارکارخانه شیرپاستوریزه پگاه اذربایجان غربی اذربایجان شرقی زنجان گیلان و بیش ازچهارده شعبه در۷استان اذربایجاهن شرقی اذربایجان غربی اردبیل زنجان قزوین کردستان و گیلان می باشد.